Job 6 van 6


Report this listing

Solliciteren



Area Sales Manager Americas


Functie

Als Area Sales Manager ben je verantwoordelijk voor het vergroten van onze marktpositie in Americas. Je werkt nauw samen met onze bestaande distributeurs en bouwt nieuwe relaties op. Je identificeert kansen, ontwikkelt verkoopstrategieën en zorgt voor een optimale distributie van onze producten. Je bent een echte ondernemer met een passie voor chocolade.

Verantwoordelijkheden:

  • Verantwoordelijkheid nemen voor de omzet- en winstdoelstelling voor Americas.
  • Het beheren en onderhouden van bestaande klantrelaties.
  • Identificeren nieuwe verkoopkansen en potentiële klanten of distributeurs.
  • Bestuderen van onder meer de markt, de concurrentie en de prijsniveaus zodat je kan helpen om de jaarlijkse budgetten op te maken en op te volgen.
  • Gebruiken van je kennis van FMCG, producten en verpakkingen om een efficiënt aanspreekpunt voor onze klanten te bieden en suggesties te doen rond promoties.
  • Onderhandelen over contracten en prijzen.
  • Vertegenwoordigen van BCG op internationale voedingsbeurzen en evenementen.
  • Continu bijleren over de organisatie om te weten wat product-technisch mogelijk is.
  • Ongeveer 10-20% van je tijd reizen in je doelmarkten.
  • Rapporteren aan de Sales & Marketing manager.

Jouw profiel

De ideale ingrediënten voor een goede match zijn:

  • Een bachelor of master diploma
  • Een eerste ervaring in een commercieel georiënteerde functie, minimum 3 jaar relevante ervaring
  • Ervaring in de voedingssector en bij voorkeur kennis van retail
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse taal, een zeer goede kennis Engels
  • Ervaring met merken is een belangrijke troef
  • Kennis van de Amerikaanse markt is uiteraard een plus

Daarnaast zoeken we een collega die:

  • Klant- en resultaatgericht werkt
  • Communicatief sterk is
  • Een passie heeft voor uitdagende, maar realistische doelstellingen
  • Een analytische mindset heeft en goed met cijfers overweg kan
  • Vlot kan werken met verscheidene computerprogramma’s, zoals MS Office (Excel, Word, PowerPoint, Teams)
  • Zowel individueel kan werken, als in groep
  • De commerciële strategie van de onderneming uitwerken
    De jaaractieplannen bepalen (productpromotie, markten waarop kan worden geïnvesteerd, ...)
  • Toezicht houden op de activiteit van een specifieke dienst: Verkoop
  • De concurrentiepositie onderzoeken (markt, prijzen, nieuwe trends, ...)
  • De commerciële strategie in een geografische zone organiseren: Internationaal
  • Bestekken opstellen of bijdragen tot de opstelling ervan bij de lancering van producten of tijdens promotiecampagnes
  • Key accounts van de organisatie opvolgen
    Het klanten-/prospectenpotentieel analyseren
  • Informatiestromen binnen de commerciële dienst uitwerken (vergaderingen, nota's, richtlijnen, ...)
    Informatie uitwisselen met de commerciële medewerkers
  • De onderneming vertegenwoordigen op beurzen, salons, exposities, ...
  • Budgetten opstellen en beheren

Aanbod

We verwelkomen je graag bij The Belgian Chocolate Group. Een organisatie met een zeer vlakke opbouw, waarin direct en open gecommuniceerd wordt. We willen onze medewerkers een gedreven, enthousiaste werkomgeving bieden waarin ieder zich verder kan ontwikkelen. Wij bieden je:

  • Een contract onbepaalde duur
  • Dagdienst met glijtijden, maar bereid om regelmatig te reizen (een drietal grote reizen per jaar en deelname aan verschillende beurzen)
  • Leuke collega’s binnen een sterk groeiend bedrijf
  • Een competitief en motiverend verloningspakket in verhouding met je ervaring en capaciteiten, met o.a. maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, firmawagen
  • Mogelijkheid tot telewerken voor 8 dagen per maand na een opleidingsperiode
  • Tewerkstelling vanuit Herentals (vlotte bereikbaarheid vanaf E313)
  • Een uitgebreide begeleiding en opleiding

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht